1e deelnemersbijeenkomst

Zaterdagmorgen 3 november jl. vertrok ik om 8.30 naar de 1e deelnemers bijeenkomst van St Alpe D'Huzes te Amersfoort. Doel van de bijeenkomst was kennismaking met de deelnemers en het verstrekken van informatie om de beoogde € 3.000.000 aan sponsorgelden binnen te halen. Aansluitend zouden we een fietstocht van ongeveer 75 km in de omgeving maken. Het was een grijze grauwe dag maar toen ik Amersfoort binnenreed trok de lucht open en verscheen er warempel een vriendelijk zonnetje. Misschien toeval maar het bleek de voorbode van alle warme verhalen die ik tijdens de bijeenkomst heb aangehoord. Iedere deelnemer kreeg de gelegenheid zijn persoonlijke motivatie voor deelname uit te spreken en voor velen was dit zeer emotioneel. Na alle berichtgeving in de media over verharding van onze maatschappij is het een verademing zo'n grote groep van mensen te treffen die zich met hart en ziel willen inzetten voor een ander. De sfeer van saamhorigheid en verbondenheid door elkaars ervaringen geeft je een gevoel dat je de hele wereld aankunt, dus is die Alpe D'Huez een peuleschilletje. We gaan die 3 miljoen bij elkaar fietsen want opgeven is geen optie.

In de aansluitende fietstocht ben ik in het prettige gezelschap geweest van Laura Verhoeven. Deze renster heeft talloze ereprijzen behaald in cyclosportieve tochten. Ondanks haar vele overwinningen is Laura in 2006, na haar deelname aan de Alpe D'Huzes 2006, gestopt met het rijden van wedstrijden. Haar motivatie; geen andere overwinning heeft mij zoveel voldoening geschonken als mijn deelnames aan de Alpe D'Huzes, het is ongelofelijk wat de verbondenheid tussen sponsoren, vrijwilligers, renners, artsen en patiënten met je doet.

Zaterdag 3 november 2007 heb ik hiervan mogen proeven en ik kan je bevestigen, het laat je niet meer los.

Groeten,
Noud